Thursday 19 September 2013

Hati Menangis Siapa Tahu, Jiwa Merintih Tak Menentu

Hati Menangis Siapa Tahu, Jiwa Merintih Tak Menentu

Hati Menangis Siapa Tahu, Jiwa Merintih Tak Menentu


Hati Menangis Siapa Tahu, Jiwa Merintih Tak Menentu | Selamat petang kepada semua pembaca setia, terima kasih kerana sudi singgah. Post kali nih, post sedih sikit. Sebenarnya takmo share dengan korang benda-benda yang sedih nih.. tapi.. hati tak tertahan.. Post akan datang, Ain cuba elakkan dari cerita benda yang sedih okeh, biar kali nih jek.. bolehkan..


Banyak benda yang Ain rasa sedih, sedih tuh akan datang dengan tiba-tiba bila hati nih terluka, bahkan bila terlalu marah pon, Ain akan menangis sorang2.. menyesal dengan amarah diri ini. Kadang-kadang bila tengok movies yang jalan ceritanya menyentuh perasaan, perghhh~ memang meleleh air mate..=.="


Ain nih hati tisu, cepat menangis bila sedih, hanya tuh jek jalannya untuk luahkan segala perasaan sedih di hati. Menung sorang-sorang, teringat segala dosa silam, menangis lagi.. Apakan daya, Allah jadikan air mata itu sebagai terapi diri, untuk kita menyucikan diri kita dari segala debu-debu dosa. 


Arghhh.. abaikan segala rasa sedih itu, sibukkan diri dengan tugasan seharian, sibukkan diri dengan hang out dengan kawan-kawab. Sibukkan diri dengan memohon keampunan kepada Tuhan Yang Maha Esa. Kan lagi bagus.

Ada juga kita menangis sebabkan orang yang tak pernah nak menghargai kita, kadang-kadang menangis untuk orang yang berdusta menipu kita, bermulut manis dan menaburkan segala janji palsu. Orang itu, orang munafik, kerana tak tepati janji-Nya. Biar dia jawab dengan Allah nanti. Kuatkan diri, Kuatkan hati.. In Shaa Allah, Allah selalu ada dengan kita. 

La Tahzan.. InnAllaha Ma'ana.. =)






3 comments:

Terima kasih kerana sudi baca blog Ain nih.. In Shaa Allah ain akan jejak balik nanti..

*P/S: Jangan guna ayat yang tak elok untuk komen, jangan mencarut atau mencabul.. Kerana anda mungkin akan di tangkap oleh pakcik polis.. haaha..