Friday, 25 November 2011

PDK Kamii..

Selamat Malam smua.. adeh..baru jek bangun dari tido.. Penat2, semalam Cik Wendy ada exam.. Memang sakit otak jugak jawab exam semalam..=.=" Tapi takpelah kan.. kita dah usaha, cuma skang doa dan tawakal jek la.. 


Okies lah, sape2 tahu tak PDK tuh ape? PDK adalah singkatan kepada Program Pemulihan Dalam Komuniti.. Lihat SINI untuk lebih lanjut.. Manakala PDK Kamii pulak adalah PDK yg terdapat di Gombak Setia.. Pada hari Selasa lepas kawan Cik Wendy Pka ada mintak tolong untuk jadi Photographer bagi projek Dakwah mereka.. So ape lagi dengan adanya masa yang terluang tuh, Cik Wendy pon ikut jek lah dieorang smua.. Orang kata jauh perjalanan luas permandangan. 


Barulah Cik Wendy tahu yang kat Gombak Setia tuh ade sekolah PDK nih..hik3.. senghaalll jek kan.. Klu tak ikut dieorang sampe graduate pon tak tahu yang kat situ ade PDK.. =.=" Skang baru lah Cik Wendy tahu yang kat Malaysia nih semua kemudahan dan bantuan dihulurkan oleh kerajaan untuk rakyat yang memerlukan.. Kita sangat2 lah bertuah menjadi warga Malaysia dan tinggal di negara yang aman dan makmur nih kan.. Alhamdulillah.. (^_^)

















Tengah tengok2 gambar nih smua, masih agi terngiang-ngiang nyanyian mereka.. Lagu ikan kaloi, lagu sikat.. Smua lah, masih agi segar lam ingatan nih... Mereka sangat2 lah manja dan mesra.. Semua kemudahan ada kat PDK nih, daripada kelas, ruang makan, bilik terapi, bilik pemulihan dan spa pon ade tau.. murah lak tuh klu wat spa kat sini.. Sesape yg terasa nak datang melawat kat PDK nih, bolehlah datang bagi sokongan atau sumbangan pada mereka smua. Sangat-sangatlah di alu-alukan..(^_^)


Okies lah, Cik Wendy pon nak tdo dah nih.. ngantok dah.. Harap apa yang Cik Wendy kongsi malam nih dapat memberi sedikit sebanyak pengetahuan dan mendekatkan diri kita pada insan yg teristimewa nih. Mereka tidak minta dilahirkan begini atau jadi beginii, tetapi Allah Maha adil dan Maha Mengetahui akan kejadian hambaNya kan.. 

Allah itu Maha Pengasih dan Maha Penyayang.. Setiap kejadian ada hikmah di sebaliknya.. Alhamdulillah mereka masih disayangi.. Kita lah yang menjadi tunggak untuk mereka meneruskan kehidupan dan merasai nikmat hidup didunia ini.. (^_^) Semoga adik2 yang istimewa ini terus tabah dan terus mewarnai hidup ini..IsyaAllah.. Selamat Malam, adios~

info PDK Kamii

3 comments:

  1. thanks yus syg..:) bestkan haritu. bersyukur kite dilahirkan cukup lengkap fizikal dan mental :)

    ReplyDelete
  2. @kura: memnag sangat seronok! insyaAllah akan pergi lagi..=)

    @syafiqa syeba: sama2 pka..sangat2 best!! alhamdulillah..=)

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi baca blog Ain nih.. In Shaa Allah ain akan jejak balik nanti..

*P/S: Jangan guna ayat yang tak elok untuk komen, jangan mencarut atau mencabul.. Kerana anda mungkin akan di tangkap oleh pakcik polis.. haaha..