Tuesday 14 May 2013

Nasi Ayam Bukit Depu

....بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ


Salam sejahtera dan selamat malam smua.. Denyut kepala nih bila tdo lama sangat.. huuu.. Sebelom wendy meneruskan menaip lebih panjang.. Wendy pesan agar korang dah isi peroot dan dah kenyang.. Sebab jap agi.. korang akan terasa lapar bila baca pos wendy kali nih.. Sblom tuh KLIK SINI untuk baca post pasal  gimik yang berlaku pada PRU13, di mana jari wendy kene calit dakwat. 



Post kali nih berkisar kan makan sampai pecah peroot.. apa tak pecahnya.. lepas pada balik mengundi pada 5 Mei yang lepas, kami dengan semangat nya p cari makanan.. Pusing punya pusiang.. last-last pergi ke kedai Nasi Ayam di Bukit Depu, Kuala Terengganu. Bak kata Wek, kat situ nasi ayam sedap.. apa yang tak sedapnya.. ade awek cun kat situ..=.="





Nampak tak awek cun yang ambik order tuh.. Cun seyhh~ hahaha.. patut lah si Wek tuh datang lunch hari-hari kat sini.. Dan.. nampak tak mamat kat belakang tuh, hahaha.. Sempat lagi wendy menjuling masa tengah makan.. Pape pon, Nasi Ayam kat situ memang sedap dan yang pasti, Nasi Ayam kat Terengganu lain dari yang kat Kuala Lumpur.. >.<


Cara masak dan bahan-bahan nak wat Nasi Ayam orang Terengganu nih berbeza.. Takde lah beza sangat.. Cuma klu dari segi Air Lada (sambal) tuh lain dari tempat lain.. Memang pure gile lah kitaorang punye Cili tuh.. Lada/ Cili akan di blender dengan lada putih, sedikit air cuka dan gula. Sup plak.. light Sup yang biasanya dimasak dengan tulang ayam atau kaki ayam.. Perghhh~ Sedap wokkkk~





Kualiti gambar cap ayam.. haha.. Pinjam tab Wek Kewek..

Hijaunya wendy masa PRU13 ritu.. hahaa.. nampak tak permainannya?? Wendy asa sampai sini dulu post kali nih.. In shaa Allah nanti wendy akan update next tempat yang kitaorang p makan after makan Nasi Ayam kat Bukit Depu tuh okies.. 


Kitaorang terus drive masuk Gong Badak tau, coz nak p Ice Room kat Giant Gong Badak.. Nantikan next post okiess~ Adios smuaa... 






7 comments:

  1. sedap la nasi ayam tu. sy pown suka mkn yang cili macam tu. lain dari lain

    ReplyDelete
  2. belajar konon study week memang wat perut sentiasa lapar.mulut sentiasa nak mengunyah.fuh!

    tenguk gamabar nasi ayam tuh...memang sumpah bertambah lapar~~~~~~~

    ReplyDelete
  3. sempat lagi ek snap..mmg cun la kakak tu..blog jalan kaki..jongging jap..

    ReplyDelete
  4. mmg cunlah org yg amik order. haha

    ReplyDelete
  5. belum pernah pergi terengganu. yang penting nasi ayam tu nampak sedap gila. ohh teringin nak pergi merantau negeri orang (:

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi baca blog Ain nih.. In Shaa Allah ain akan jejak balik nanti..

*P/S: Jangan guna ayat yang tak elok untuk komen, jangan mencarut atau mencabul.. Kerana anda mungkin akan di tangkap oleh pakcik polis.. haaha..