Friday 26 April 2013

Saya Noob dalam memilih Pemimpin.. :P


....بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ



Assalamualaikum.. Salam Jumaat...


Haa.. pada 5 Mei 2013 nanti akan menjadi satu tarikh keramat untuk negara kita Malaysia kerana akan berlangsungnya hari mengundi.. PRU yang ke-13.. Undi apa? undi untuk pemimpin negara kita yang tercinta ini.. 


Wendy memang noob pon lam mengundi pemimpin nih.. mana taknya.. nih lah 1st time wendy nak mengundi untuk calon Pemimpin Malaysia nih.. So... Memang noob lah kan.. skang pon masih atas pagar jek nih.. mana taknye.. wendy bukan minat sangat dengan politik nih.. tak ambik port langsung.. 


Tapi...


Tapi...


Tapi....


Dalam tak ambik port pon, wendy dengar jugak isu semasa dan ambik tahu jugak sedikit sebanyak kan...  Tipu lah kan klu tak ambik tau langsung.. :=P dari zaman membesar di Malaysia sampai lah ke hari ini.. dan wendy dah tau nak pilih sape nanti.. Nak tau sape?? Undi adalah rahsia~ mana bleh gtau orang kan.. hehehe..  ape2 pon.. jom kita layan video dari Mat Lutfi nih..


Video: "Memilih Pemimpin untuk Noobs"





Bagi wendy.. untuk memilih pemimpin nih, kita perlu lihat dari segala sudut.. Bukan untuk kepentingan pemimpin itu sendiri, bukan untuk parti atau kaum kerabat die jek..  tapi untuk semua rakyat di Malaysia nih. Kita boleh tengok dari Tarikh merdekanya Malaysia 31 Ogos 1957. Sejarah dah banyak mencatatkan.. sejarah dah banyak menceritakan.. Siapa yang layak dan siapa yang tidak.. Kepercayaan yang diberi, terlaksana atau tidak atau telah dicemari??? 


Kita boleh tahu dari segala peristiwa yang terjadi... Tapi bukan hanya sejarah jek yg kita kene tgk.. Masa depan pon kita kene tengok jugak.. Pemimpin yang kita pilih sekarang nih adalah pemimpin yang mengerakkan negara untuk lebih maju dan mempertahankan hak-hak asasi rakyat mereka. Kepimpinan mereka lah yang akan menpertahankan dan melindungi anak2 kita nanti.. btol tak?? 


Aihh.. klu nak berhujah.. panjang berjeler lah kan... k lah.. Selamat mengundi kepada semua.. dan selamat balik kampung.. =) Adios~





3 comments:

  1. Kalau saya, saya akan lihat dari sudut akhlaknya. Dan selamat mengundi juga. =)

    ReplyDelete
  2. balik mengundi yeay.. xsabar dah ni

    ReplyDelete
  3. Satu undi untuk mat lutfii..
    Omeyyyyyy nyee diooo....
    Mohon kenekan aku gan diooo...
    Ehhh

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi baca blog Ain nih.. In Shaa Allah ain akan jejak balik nanti..

*P/S: Jangan guna ayat yang tak elok untuk komen, jangan mencarut atau mencabul.. Kerana anda mungkin akan di tangkap oleh pakcik polis.. haaha..