Saturday 27 April 2013

Last Semester as a Business and Administration Student.


....بِسۡمِ ٱللهِ ٱلرَّحۡمَـٰنِ ٱلرَّحِيمِ


Assalamualaikum dan salam sejahtera.. Dalam sedar tak sedar.. dah 4 tahun wendy kat UIA Gombak nih.. di tambah dengan 2 tahun di Matrikulasi UIA di Nilai.. Sekejap jek masa berlalu kan.. Klu dulu.. sangat budak hingusan.. tapi skang.. dah macam professional dah.. eh.. perasan lah sangat kan.. hehe.. Minggu nih dah start busy dengan assignments, report, mini thesis dan juga presentation.. 


Dah berderet-deret dateline untuk submit smua keje kat lecturers.. memang kena manage time dgn sebaiknya lah kan.. klu tak mau pening pale itu tak siap, ini tak siap.. pastu itu tak kene, ini tak kene.. pastu ini tak betul, itu tak betul.. last-last STRESS!!



Memang kene elakkan kan smua gejala STRESS tuh.. takmo lah tekanan sangat.. coz nih dah sem last.. so, kene wat yang terbaik lah kan.. Hurmm..banyak benda nak kene settlekan minggu nih agar minggu selepas PRU13 tak busy sangat.. 


Bleh lah wendy fokus untuk hantar resume ke serata syarikat di seluruh Malaysia nih.. ekekeke.. Dan leh fokus untuk prepare untuk hadirkan diri untuk interview nanti.. Tapi.. masih bermain-main lagi kat kpale otak wendy nih.. adakah nak keje kat KL atau kat Terengganu.. 


Coz.. wendy taknak jauh ngan Ebu n Papa lagi.. nak duk dekat ngan mereka jek ase.. hurmm.. Acane ek?? Kena wat istikarah lah macam nih kan.. Takpelah.. rezeki kat mana-mana pun leh dapatkan.. yang penting kita usaha.. =)


Wokeh lah smua.. Rasa sayang plak nak tinggalkan UIA nih.. Tersangat-sangat banyak ilmu yang ditimba.. Ilmu dunia dan juga ilmu akhirat yang sangat-sangat berharga.. Tak ternilai rasanya.. huuu.. sedih lak plak ase nih.. pilu dan hiba.. Walaupun wendy tak bape aktif dalam kelab atau society kat sini.. tapi adalah juga beberpa sijil keahlian dan kelayakan dan juga pingat-pingat untuk menjadi kebanggaan wendy..


Dan yang paling di nantikan nanti segulung Ijazah.. Yang wendy akan hadiahkan untuk Ebu, Papa dan juga family wendy.. In Shaa Allah bulan Oktober nanti wendy konvo lah..hihi.. tak sabar.. tak sabar... Photographer dah tempah awal-awal dah.. hihi.. k lah smua.. Doakan wendy berjaya yep! Amin.. Begitu juga ngan korang.. Do ur Best!! Make your parents proud and your family happy.. =) adios~



3 comments:

  1. wah..last sem dah!good luck ye :) semoga terus sukses :)

    ReplyDelete
  2. hehe..congrats sis ^^ inshaaAllah rezeki tu ada kalau kta usaha..cuma cepat atau tdak ja.. :)

    ReplyDelete
  3. wah, nak grad dh.. bestnya! suka sgt tgk org convo. rasa semangat sikit nak bljr. huhu. goodluck dear! :)

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi baca blog Ain nih.. In Shaa Allah ain akan jejak balik nanti..

*P/S: Jangan guna ayat yang tak elok untuk komen, jangan mencarut atau mencabul.. Kerana anda mungkin akan di tangkap oleh pakcik polis.. haaha..