Friday 21 January 2011

Sahabat.

Berkenalan, bercerita, bergelak ketawa, berkongsi, berjaga mlm, bersedih... smua kita lakukan bersama..

bila aku gembira, dia pon turut gembira,
bila aku wat lawak, dia pon gelak sama2,
bila aku ade masalah, dia selalu selesaikan ngn aku,
bila aku takde duit, dia selalu hulurkan wit untuk aku,
bila aku tak de baju nak pakai, dia selalu bg pinjam baju dia,
bila aku rase borinkh duk dlm bilik, dia selalu ade untuk bergosip ngn aku,
bila nak mkn, aku pon selalu ajak dia,
bila nak mandi pon, kadang2 p mandi ramai2,
bila aku sedih, dia selalu ade untuk mendengar,
bila aku bermimpi pon, die dgn setia mendengar mimpi aku...

Tapi...

bila dia susah, aku cuba untuk tolong die..tapi terlambat...
aku bukanlah sahabat yg baik untuk nya kerana tak dapat menolong dia ketika susah..
Maafkan aku kerana tak dapat menjadi sahabat yg baik untuk kamoo...='(
di sini, persahabatan kita di uji...
aku tak dapat maafkan diri ini, aku akan mencuba... tapi ia takkan jadi seperti dulu lagi...
semoga suatu hari nanti kita sama2 kembali mcm dulu..

Ya Allah,
"Jagalah sahabat aku ini, jangan bagi dia bersedih, jangan bagi dia jatuh sakit, jangan bagi dia berduka lara.. berikan dia semangat, berikan dia kecermelangan, berikan dia hidup yang bahagia, dan berikan dia sahabat yg selalu di sisinya walaupon dalam senang dan susah.. Amin."

2 comments:

  1. ;(
    we will always be friend, a good friend.
    despite of everything happened earlier..
    *hugss*

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi baca blog Ain nih.. In Shaa Allah ain akan jejak balik nanti..

*P/S: Jangan guna ayat yang tak elok untuk komen, jangan mencarut atau mencabul.. Kerana anda mungkin akan di tangkap oleh pakcik polis.. haaha..