Thursday 7 February 2013

Sebuah Dialog


Sebuah dialog..
Aku: " ko lah BEST FRIEND aku.. Sampai bila-bila" 

Dia: " aku tak nak ko cakap cam uh, aku tak suka.."
Aku: " ala... biar ar.. aku tak kira.. hahaha" 
Sebuah dialog...
Aku: " weyhh.. aku nak p gak ko kawin.." 
Dia: " errmm.. *berpikir* tengok lah nanti.." 
Aku: " tak kira.. kena jemput gak..tak jemput memang terasa hati habis.." 
Dia: " ye la..tengok camne nanti.."
Sebuah dialog...
Dia: " ko jadi bini no. 2 aku lah.." 
Aku: " ko gila.. hahahaha " 
Dia: " hahhahahaa.." *diam, tukar topik*
Sebuah dialog..


Dia: " Time kaseh yus tolong....." 
Aku: " blanje topup... hehehee"
Sebuah dialog..
Dia: " Malam nih nak g tengok Hantu Kak Limah.." 
Aku: " Ala.. nak ikut jugak..Mana aci cam uh.." 
Dia: " Malam nih anniversary kiteorang.. dah setahun dah.." nadanya hepi.. 
Aku: " ala.. nak ikut gak.. ye la-ye la.. takpe r.. majuk ar cam nih.."



Hanya sebuah dialog.. Aku doakan ko bahagia bersama yang tersayang.. Memang banyak memori sepanjang kita berkawan.. bercinta.. bergaduh.. dan bersahabat.. Ko tempat aku mengadu, tempat aku lepaskan tension aku, tempat aku lepaskan kebosanan aku, tempat aku maki hamun, tempat aku menceritakan cita-cita aku, impian aku, tempat aku bercakap apa saje yang aku mahu.. Ko tak berubah weyh.. dari dulu sampai ke hari nih.. dan mungkin sampai bila-bila.. ko sentiasa ada.. ada.. dan ada bila aku perlukan...


Time kaseh sahabat, kerana selalu ada di samping aku  waktu aku senyum, gembira, ketawa, duka dan menangis.. Time kaseh sahabatku, kerana selalu ada waktu aku susah dan senang.. weyh.. ko takde aku sunyi, ko takde aku seakan hilang gembira aku.. Separuh gembira dan gila aku hilang.. Sebab, aku tak gila bila ngan org lain.. =.=" Meniti jek nama tempat yang aku nak pergi, pasti ko akan bawak aku pergi tengok tempat tuh.. 


Time kaseh sahabat, waktu aku dah buang ko jauh-jauh ko tetap datang dan ada di samping aku... Orang kata, kenapa aku tak pergi kat ko, dia kata ambik lah ko..Saat tuh aku kata, aku dan ko hanya kawan baik.. dan kawan baik aku sampai bila-bila.. dan tak akan lebih lagi dari tuh smua.. Bagi aku, aku dah bersyukur ko ada sebagai kawan baik aku.. Hanya kita jek yang tau kenapa dan mengapa ia begitu


Aku memberi kebahagian kepada ko.. Hanya itu jek yang mampu aku hadiahkan untuk kawan baik aku.. Semoga semuanya berjalan lancar nanti.. dan aku janji.. lepas pada saat tuh, aku akan sepi dan pergi dari hidup ko.. Aku mahu ko jalankan tanggungjawab ko tanpa ade  rase serba salah lagi.. InshaAllah, Allah pasti akan hadirkan aku seseorang.. agar ko takkan risau lagi..k.. Doakan aku jumpa Putera aku k.. =D


Suatu hari nanti, jika aku melihat ko dan aku akan tersenyum dan berkata.. 

" Dialah orang yang selalu berada disamping aku.. 
dan dialah orang yang selalu menyayangi aku.. 
Dialah kawan baik aku.."

Sebuah Dialog... 

2 comments:

  1. Aku x tau nak kata apa.... tp air mata aku menitik masa aku baca.... selebihnya biar lah antara kita je yg tau...

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi baca blog Ain nih.. In Shaa Allah ain akan jejak balik nanti..

*P/S: Jangan guna ayat yang tak elok untuk komen, jangan mencarut atau mencabul.. Kerana anda mungkin akan di tangkap oleh pakcik polis.. haaha..