Wednesday 3 August 2011

Jangan Bersedih..

  

Sejarah..Pengalaman.. smua itu mengajar kita tentang erti kehidupan.. agar menjadi satu pedoman, agar kita tidak mengulangi kesilapan yg sama lagi.. Jika kita masih menuggu ia datang kembali pada kita dan mengharap suatu keajaiban berlaku.. ia cuma hampa.. hanya angan-angan yg tak dapat di kecapi.. 


Andai kata dulu kita tersilap langkah.. tersasar jauh daripadaNYA, marilah kita bertaubat kepadaNYA, keran DIA sentiasa menerima taubat hambaNYA. Klik SINI untuk mengetahui cara2 dan penyempurnaan SOLAT TAUBAT. DIA sentiasa mengotakan janji-janji-NYA kepada kita.. Maka percayalah..dan dekatkan lah diri kepadaNYA..

Firman Allah SWT Maksudnya:

“Barangsiapa bertakwa kepada Allah, nescaya Dia akan mengadakan baginya jalan keluar. Dan memberi rezeki kepadanya tanpa di sangka-sangka. Dan barangsiapa yang bertawakal kepada Allah, nescaya Allah akan mencukupkannya. Sesungguhnya Allah melaksanakan urusan yang dikehendakiNya. Sesungguhnya Allah telah mengadakan ketentuan bagi tiap-tiap sesuatu.” 
(Ayat Seribu Dinar)



2 comments:

  1. keep smiling.. Dia sentiasa ada untuk hamba yg mengingatiNya.. :)

    ReplyDelete
  2. yupp!
    mmg pglaman yg kta knal erti kidupan....
    yg pntng kita msti mau happy2 ok..

    -Wordless Wednesday-

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi baca blog Ain nih.. In Shaa Allah ain akan jejak balik nanti..

*P/S: Jangan guna ayat yang tak elok untuk komen, jangan mencarut atau mencabul.. Kerana anda mungkin akan di tangkap oleh pakcik polis.. haaha..